Chaos en onrust
Op deze foto van tijdens de opruimsessie zie je een bijna lege gangkast en een gang vol met spullen. Het lijkt misschien totale chaos, maar geloof het of niet, die is al georganiseerd. Alles is ingedeeld in wat er terug de kast in moet, wat naar een andere plek in huis moet, en wat weg kan. Dit is vaak het moment waarop klanten even het overzicht verliezen en zich zorgen maken of we het gaan halen binnen de afgesproken tijd.
Structuur van de opruimsessie
Hoe ik ervoor zorg dat we binnen de afgesproken tijd klaar zijn? Tja, het is eigenlijk best vreemd, het lijkt er nog het meeste op dat ik een ingebakken klokje heb. Ik kan serieus vragen bij minuut 14.53 of de 15 minuten dat de koekjes in de oven moesten niet al voorbij zijn. En ja, dan gaat de timer… Dit heb ik ook tijdens opruimsessies. Natuurlijk heb ik ook een spiekbriefje in de vorm van een horloge vermomd als snoepketting 😉.
Ik behoud het overzicht zodat ik precies weet, ook als jij het niet meer ziet, hoe we verder moeten. Stap voor stap begeleid ik je door het proces van sorteren, kiezen en organiseren. Dus binnen de afgesproken tijd zijn we echt klaar; er zijn geen rondslingerende spullen .meer, die hebben allemaal hun (nieuwe) plek gevonden. Zo transformeren we de chaos langzaam maar zeker weer in een georganiseerde en overzichtelijke ruimte.